Voorbeschouwing FC Eindhoven – Helmond Sport

Vrijdagavond speelt FC Eindhoven dé derby tegen Helmond Sport. Om 18:45 wordt er afgetrapt in het Jan Louwers Stadion, in de derde speelronde van de Keuken Kampioen Divisie. Scheidsrechter van dienst is de heer Oostrom.

Vorige week speelde FC Eindhoven haar eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen Telstar. Deze wedstrijd werd met 2-3 gewonnen door de bezoekers uit Velsen-Zuid. Na een half uur spelen incasseerde de ploeg van Ernie Brandts de eerste tegengoal via Ilias Bronkhorst. De Blauw-Witten kwamen daarna scherp uit de kleedkamer, dit zorgde meteen voor de gelijkmaker. Zeventien seconden onderweg in de tweede helft was het Hugo Botermans die zijn eerste doelpunt in het betaald voetbal maakte. Na een fraaie actie op links van Kaj de Rooij, tikte de spits de bal tegen de touwen. Niet veel later was het weer raak. Kaj de Rooij stuurde met een fraaie steekbal Hugo Botermans de diepte in, waarna de Bestenaar de bal terug kreeg en de bal hard de bovenhoek in schoot. Toch kon FC Eindhoven deze voorsprong niet vasthouden. Na twintig minuten spelen in de tweede helft tikte Shayne Pattynama een voorzet van Liesdek binnen. Vijf minuten later was het wederom Pattynama met een doelpunt en zette zo de eindstand van 2-3 op het scorebord.

Onze bezoekers uit Helmond begonnen de competitie met een 1-2 zege bij TOP Oss dankzij doelpunten van Jeff Stans en Arno van Keilegom. Afgelopen zondag verloor de ploeg van Wil Boessen in eigen huis met 0-2 van NAC Breda.

Vorig seizoen wist FC Eindhoven de derby met 2-0 te winnen van de Helmonders. In de eerste helft scoorde Rigino Cicilia na een prachtige assist van Kaj de Rooij de 1-0.  In de tweede helft was Cicilia de aangever toen Samy Bourard voor de 2-0 zorgde. Het voor FC Eindhoven kansrijke duel leverde verder geen treffers meer op, eindstand: 2-0.

Routinier Jens van Son speelt morgen zijn eerste derby sinds zijn terugkeer aan de Aalsterweg en blikt samen met ons vooruit op deze belangrijke derby.

Wedstrijdinformatie FC Eindhoven – Helmond Sport

We vragen eenieder om plaats te nemen op de toegewezen plaats met een sticker! Alle seizoenkaarthouders kunnen alle competitiewedstrijden bezoeken. Businessclub-leden die een ticket hebben aangevraagd ontvangen via de mail een E-ticket. Er is geen losse verkoop bij het stadion en online. De FC Eindhoven Fanstore is geopend en naast vak D is een extra verkooppunt. Ook dit seizoen is het mogelijk om op vertoon van je wedstrijdkaartje gratis gebruik te maken van de bus naar het stadion.

In- en uitgangen

De stadionpoorten (evenals de Jupiler Lounge) openen om 17:45 uur. Let op! Er zijn meer ingangen open om rijen en drukte bij de toegang te verminderen bij de publiekstribune. Bezoekers op vak B en C kunnen binnen via ingang 6, ingang 7 is geopend voor de bezoekers van vak D t/m J. Bezoekers van vak M & K kunnen het stadion betreden via ingang 9 bij het uitvak. Businessclub leden worden ontvangen bij de reguliere business ingang 2. Zie onderstaande plattegrond van het Jan Louwers Stadion.

Na de wedstrijd vragen wij eenieder te blijven zitten en op aanwijzing van de stewards en omroeper het stadion vak voor vak te verlaten. Voor de vakken D t/m M is dat uitgang 8. Voor de bezoekers op vak B en C is dat uitgang 6.

Tekst loopt door onder de afbeelding

Horeca geopend

Café 1909 en het cateringpunt tussen vak J en K is geopend voor publiek, het supportershome zal niet geopend zijn. Zoals eerder gecommuniceerd is er een nieuw digitaal betaalsysteem geïntroduceerd in heel het stadion. Dit is een duaal systeem waarmee met een FC Eindhoven betaalkaart en pin betaald kan worden. Consumptiemunten of -bonnen van afgelopen seizoen zijn de maand september nog in te leveren (nog twee thuiswedstrijden) bij de wissel automaten. In Café 1909 en in de Jupiler Lounge is het mogelijk om consumptiemunten of -bonnen in te wisselen.

RIVM-richtlijnen

Bij binnenkomst zal er een gezondheidscheck plaatsvinden; geheel conform de richtlijnen van het RIVM. De club vraagt bezoekers om onderstaande maatregelen goed in acht te nemen voorafgaand, gedurende en na afloop van het stadionbezoek:

• Bij binnenkomst wordt je een aantal gezondheidsvragen gesteld door stewards;
  • Volg te allen tijde aanwijzingen van de stewards op;
  • Neem enkel en alleen plaats op de stoelen met een sticker;
  • Vanaf dit seizoen geldt een rookverbod voor het gehele Jan Louwers Stadion;
  • Je verlaat het stadion na afloop van de wedstrijd op aanwijzing van de stewards.

Graag zien we jullie in het Jan Louwers Stadion voor de derby tegen Helmond Sport!