Voorbeschouwing FC Eindhoven – Jong PSV

Vrijdag staat de stadsderby tegen Jong PSV op het programma. De Rood-Witten van de stad komen voor de 26ste speelronde van de Keuken Kampioen Divisie naar het Jan Louwers Stadion. De wedstrijd wordt om 20:00 in gang gezet door scheidsrechter Gerrets.

Afgelopen vrijdag wist FC Eindhoven geen resultaat te halen in De Adelaarshorst. Uit bij Go Ahead Eagles werd met 3-1 verloren. In de eerste helft waren de gastheren beter en zette zij flink druk op het doel van de Blauw-Witten. Dit resulteerde in een verdiende voorsprong. Rabillard zorgde met een mooie omhaal voor het enige doelpunt in de eerste helft. Na de rust kwam de ploeg van Ernie Brandts steeds meer in de wedstrijd en dit resulteerde in een aantal kansen. Kaj de Rooij schoot uiteindelijk raak en trok de stand gelijk. Hierna kreeg FC Eindhoven een aantal kansen op een voorsprong, maar in de laatste tien minuten trok de thuisploeg toch nog de wedstrijd naar zich toe.

Vrijdag wacht dus het altijd lastige Jong PSV. De Rood-Witten uit de stad bezetten momenteel de zestiende plaats in de Keuken Kampioen Divisie. Het team van Peter Uneken is vooral sterk tegen de topploegen. Excelsior, FC Volendam en Go Ahead Eagles verloren allemaal punten tegen de Rood-Witten. En ook afgelopen maandag was Jong PSV dicht bij een stunt. Op de eigen Herdgang kwam de thuisploeg vijf minuten voor tijd op voorsprong tegen De Graafschap. De Superboeren wisten het duel in de laatste minuten nog om te draaien, met een 2-3 overwinning tot gevolg.

De laatste jaren is Jong PSV niet de meest ideale tegenstander voor de Blauw-Witten. In de dertien competitiewedstrijden tegen de stadsgenoot, wist FC Eindhoven slechts vier wedstrijden te winnen. De overige negen, eindigde allemaal in een overwinning voor Jong PSV. De laatste keer dat FC Eindhoven won van de Rood-Witten was in december 2015. Door doelpunten van Jinty Caenepeel en Anthony van den Hurk wisten de Blauw-Witten toen met 2-0 te winnen.

Bij FC Eindhoven ontbreken Bart Biemans en Jort van der Sande morgen vanwege blessures.

De wedstrijdselectie: Swinkels, Peijnenburg, Essikal, Daniels, Ogenia, Makasi, Bourard, Borgmans, Van den Eynden, Cicilia, Lopes, De Meij, Huybers, Vermeulen, Amevor, De Rooij, Janssen, Idzes, Jonkerman.

Steun de Blauw-Witten en kom naar de stadsderby! Tickets zijn te verkrijgen via www.fc-eindhoven.nl/tickets.