Voorbeschouwing FC Eindhoven – N.E.C. Nijmegen

De laatste wedstrijd van het jaar! Vrijdag neemt FC Eindhoven, het aan het begin van de derde periode, op tegen N.E.C. Nijmegen. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Hensgens.

Dinsdagavond won FC Eindhoven in het bekertoernooi van Excelsior. In de eerste helft was het vooral de thuisploeg die voor gevaar zorgde, een aantal keer wist Ruud Swinkels goed redding te brengen. Na iets meer dan een uur spelen ontving Excelsior-aanvoerder Sander Fisher zijn tweede gele kaart na een overtreding op Jort van der Sande. Een minuut later kopte Jort van der Sande FC Eindhoven op voorsprong na een goede voorzet van Karim Essikal. Excelsior ging daarna nadrukkelijk opzoek naar de gelijkmaker. Uiteindelijk besliste Samy Bourard de wedstrijd, na een goede actie rondde hij rustig af. Met deze overwinning voegden de Blauw-Witten zich bij de laatste zestien van het bekertoernooi.

In de eerste speelronde van dit seizoen stonden FC Eindhoven en N.E.C. Nijmegen ook tegenover elkaar. Het was de thuisploeg die vroeg in de wedstrijd de leiding nam. FC Eindhoven probeerde zich daarna terug in de wedstrijd te vechten. Na een mooie aanval schoot Branco van den Boomen de gelijkmaker binnen. Diezelfde Branco van den Boomen benutte in de tweede helft een strafschop en bezorgde FC Eindhoven hiermee de eerste overwinning van het seizoen.

Vier maanden later is N.E.C. Nijmegen terug te vinden op de tiende plaats, drie plaatsen boven FC Eindhoven. Afgelopen vrijdag verloren de Nijmegenaren in eigen huis met 2-3 van Almere City. Na een 0-2 achterstand wist N.E.C. zich terug te knokken naar een gelijke stand, niet veel later scoorden de bezoekers alsnog het winnende doelpunt.

Vorig seizoen won FC Eindhoven met 3-2 van de ploeg uit Nijmegen. Na het openingsdoelpunt van Alvin Daniëls scoorde N.E.C. twee keer via Mike Trésor Ndayishimiye en Ferdy Druijf. In het laatste kwartier draaiden de Blauw-Witten de wedstrijd om dankzij doelpunten van Branco van den Boomen en Elisha Sam.

Tekst gaat verder onder de video.

De stadionpoorten openen om 18.30 uur. In de rust van de wedstrijd zal de winnaar van de hoofdprijs van de jubileumloterij uitgeloot worden! De overige winnaars worden na de wedstrijd bekend gemaakt op www.fc-eindhoven.nl/loterij.

In Café 1909 wordt het jaar in kerstsferen afgesloten! Kom gezellig naar het Café en geniet onder genot van een hapje en een drankje van een optreden van Lars Brans na de wedstrijd.

Bestel jouw ticket via www.fc-eindhoven.nl/tickets!

De wedstrijdselectie voor het thuisduel tegen N.E.C. Nijmegen: Swinkels, Peijnenburg, Biemans, Zé Pedro, Essikal, van der Sande, Makasi, Bourard, Bergsen, van den Eynden, Cicilia, Burgering, Lopes, de Meij, Huybers, Vermeulen, Dromers, Janssen, Idzes en Jonkerman