Voorbeschouwing FC Eindhoven – Roda JC

Vanavond staat de wedstrijd tegen Roda JC Kerkrade op het programma. Om 18:45 uur wordt er in het Jan Louwers Stadion afgetrapt voor de laatste wedstrijd van speelronde 5. Helaas is gisteren door het kabinet besloten om geen publiek toe te laten bij de wedstrijden.

De vorige wedstrijd tegen Jong PSV werd door de Blauw-Witten met 1-2 gewonnen. Hoofdtrainer Ernie Brandts kijkt tevreden terug op dit duel: “We hadden ons goed voorbereid op de wedstrijd en dat wat we wilden laten zien, is ook tot uitvoering gebracht. Jong PSV is een goede ploeg, met veel grote talenten in het elftal. We hebben verdiend gewonnen en dat is ook belangrijk voor het zelfvertrouwen in het team.”

Uit deze wedstrijd tegen Jong PSV neemt Ernie Brandts een hoop mee in aanloop naar de wedstrijd tegen Roda JC: “We willen wel verder borduren op wat we gepresteerd hebben. Ik ben over het algemeen wel een trainer die, als het goed gaat, vertrouwen geeft aan de groep die het op dat moment goed doet. We hebben meer dan genoeg tijd gehad om ons voor te bereiden, zaterdag spelen we alweer tegen NEC Nijmegen, dat is alleen maar fijn. Het fijnste is om zo veel mogelijk wedstrijden spelen. Ik vind twee wedstrijden in een week ideaal.”

Roda JC kent een goede start met 3 overwinningen in 4 wedstrijden. De ploeg van trainer Jurgen Streppel laat ook bij trainer Ernie Brandts een goede indruk achter: “Roda JC is een goede en geroutineerde ploeg met veel ervaren jongens. Er zit veel strijd en energie in. Ze verloren dan wel met 4-0 tegen De Graafschap, maar dat hebben ze in de andere wedstrijden wel goedgemaakt door ruim te winnen.”

Tijdens de wedstrijd tegen Jong PSV vielen Kaj de Rooij en Ruud Swinkels uit. De laatstgenoemde is er helaas nog niet bij: “Ruud Swinkels is er nog niet bij, verder is de selectie hetzelfde als vorige week.” Doelman TJ Odunze zal op de bank plaatsnemen.

Met verdediger Bart Biemans blikten we terug op de wedstrijd tegen Jong PSV en keken we vooruit naar de wedstrijd tegen zijn oude ploeg Roda JC.