Voorbeschouwing N.E.C. Nijmegen – FC Eindhoven

Vanmiddag om 16:30 wordt er in het Goffertstadion afgetrapt tegen N.E.C. Nijmegen. Dit is de zesde wedstrijd van het seizoen voor de Blauw-Witten. De wedstrijd staat onder leiding van scheidsrechter Van der Eijk. FC Eindhoven zal het moeten doen zonder Kaj de Rooij, de jonge buitenspeler krijgt de ruimte een transfer af te ronden.

Afgelopen dinsdag werd er voor het eerst zonder publiek gespeeld na de nieuwe maatregelen van het kabinet. Thuis tegen Roda JC eindigde de wedstrijd in een 3-3 gelijkspel. Trainer Ernie Brandts kijkt met een tevreden gevoel terug op deze wedstrijd: “Uiteindelijk een meer dan terecht punt. We begonnen goed met een 1-0 voorsprong. Daarna ging het minder. We kwamen zelfs 1-3 achter na twintig minuten en dan moet je het omdraaien. Dat is ons gelukt. Van 1-3 naar 3-3 en in de laatste minuut zelfs een grote kans op de winnende treffer, maar uiteindelijk ben ik wel tevreden. Ook gezien het spel wat we gespeeld hebben natuurlijk. De doelpunten die we gemaakt hebben kwamen voort uit mooie aanvallen. Over het algemeen houd ik wel een tevreden gevoel over aan de wedstrijd van afgelopen dinsdag.”

N.E.C. kent een wat wisselvallige start van het seizoen met twee overwinningen en drie verliespartijen. Toch wacht er morgen een lastige wedstrijd volgens Ernie Brandts: “N.E.C. heeft gewoon altijd een goed elftal staan. Ondanks dat ze geen punten behaald hebben in de laatste wedstrijd. In eigen stadion zijn ze natuurlijk extra gebrand om nu wel de winst te pakken.”

De vorige ontmoeting met de Nijmegenaren eindigde in een 1-4 thuisnederlaag voor de Blauw-Witten. In de zeven onderlinge ontmoetingen in de Eerste Divisie die daar aan voorafgingen waren de Eindhovenaren meer succesvol. Vijf keer ging FC Eindhoven er met de winst vandoor. Met name de 3-0 thuiszege in het seizoen 2014/2015 sprak tot de verbeelding. Joey Sleegers, Jens Van Son en Branco Van den Boomen waren destijds de doelpuntenmakers voor FC Eindhoven.

Vorig jaar wisten de Blauw-Witten te winnen van de Nijmegenaren. Op de eerste speeldag van het seizoen werd het 1-2 dankzij twee doelpunten van Branco van den Boomen.

Vanmiddag is de wedstrijd is live te volgen op FOX Sports 1!

Vanwege blessures ontbreken Ruud Swinkels, Zé Pedro, Joey Sleegers en Cas Faber in de selectie. Vandaag sluiten onder andere Alex Smeins en TJ Odunze aan vanuit de FCE Randstad Academy. De wedstrijdselectie voor het duel met N.E.C. Nijmegen:

Amevor, Biemans, Peijnenburg, Van Kleef, Pozo, Van der Sande, Jonkerman, Van den Eynden, Botermans, Van Son, Vermeer, Jap Tjong, Vermeulen, Huybers, João, Bogaers, Smeins, Van Rosmalen, Borgmans, Odunze