“We willen de positieve lijn doorzetten”

Interview met Mawouna Amevor

Tijdens de wedstrijd van gisteren tegen FC Utrecht, maakte aanwinst Mawouna Amevor zijn debuut in het Blauw-Wit. In de 101ste minuut viel de verdediger in voor Justin Ogenia. Met een bal op de paal was de verdediger dichtbij een droomdebuut. Vrijdag staat hij tegenover zijn oude club: FC Dordrecht.

Na een week te hebben mee getraind, tekende Mawouna Amevor maandag zijn contract bij FC Eindhoven. De 28-jarige verdediger was sinds zijn vertrek bij het Indonesische Persela Lamongan transfervrij. Het bevalt de Rotterdammer tot nu toe goed in Eindhoven: “Er hangt een warme, gemoedelijke sfeer binnen de club. Echte kenmerken die bij Brabant horen. Dit is mijn eerste Brabantse club en tot nu toe bevalt dat prima!

Bij zijn debuut was de verdediger meteen belangrijk. In de laatste minuten van de verlenging werd hij als een soort stormram naar voren gestuurd. “Ik heb dat vaker gedaan, in de laatste minuten mee naar voren. Het is vaker gelukt om daarmee een resultaat te halen. Ik weet wat ik kan en ik proefde gister in de wedstrijd dat hun niet zeker waren van zichzelf en dat zag je ook wel door de hachelijke momenten voor het doel.” Hij doelt hiermee op de twee grote kansen die FC Eindhoven kreeg in de laatste minuten van de verlenging. Zelf was Amevor, met een schot op de paal, het dichtst bij de gelijkmaker.

Vrijdag wacht de confrontatie met de oude club van Mawouna, als FC Eindhoven het aan de Krommedijk opneemt tegen FC Dordrecht. Voor Amevor een bijzonder weerzien. Hij speelde meer dan 100 wedstrijden voor de Schapenkoppen en zal vrijdag terug keren op de plek, waar hij zijn debuut in het betaald voetbal beleefde. “Ik heb daar twee jaar in de 019 gespeeld en daarna twee periodes in het eerste elftal.” FC Dordrecht staat op de laatste plaats in de Keuken Kampioen Divisie en dat doet de Nederlander met Togolese roots iets: “Ik ben ze altijd blijven volgen. Ze hebben mij de kans gegeven om betaald voetbal te spelen, dus het doet wel wat dat het wat slechter gaat.” Vrijdag gaan echter de warme gevoelens voor even aan de kant, als het Blauw-Witte tenue aan gaat: “We gaan er alles aan doen om de positieve trend van de laatste twee wedstrijden door te zetten!”

Mee naar Dordrecht? Bustickets zijn verkrijgbaar via www.fceuitkaarten.nl, autokaarten zijn te koop bij het secretariaat van het Jan Louwers Stadion.