Wedstrijden voorlopig zonder publiek

Met ingang van dinsdag 29 september 18.00 uur zullen de wedstrijden van FC Eindhoven achter gesloten deuren plaatsvinden. Het kabinet maakte maandagavond bekend dat dit voor alle sportwedstrijden geldt. De wedstrijd FC Eindhoven – Roda JC van dinsdagavond 18.45 uur is de eerste wedstrijd waarvoor deze maatregel geldt.

Helaas is het dus niet mogelijk om de komende tijd thuiswedstrijden van FC Eindhoven te bezoeken voor zowel supporters als sponsoren. De deuren van het Jan Louwers Stadion blijven noodgedwongen dicht. FC Eindhoven is van mening dat de afgelopen thuiswedstrijden naar behoren zijn verlopen volgens de protocollen opgesteld door de KNVB en het RIVM. Op basis van nieuwe ontwikkelingen, inzichten, maatregelen en richtlijnen zal FC Eindhoven tickethouders verder informeren. Als club moeten we de maatregelen accepteren en zoveel mogelijk bijdragen om de verspreiding van het virus tegen te gaan.

Algemeen directeur a.i. Justin Goetzee over deze ontwikkeling: “Natuurlijk is dit voor iedereen die betrokken is bij FC Eindhoven een behoorlijke klap in het gezicht. FC Eindhoven en alle andere betaald voetbalclubs hebben alles op alles gezet om te voetballen met publiek. Helaas kan daar voorlopig dus een streep doorheen en moeten we deze beslissing accepteren. De afgelopen twee thuiswedstrijden verliepen zoals het protocol voorschreef, maar gezondheid staat altijd voorop. Blijkbaar is dit nodig om de verspreiding van het virus tegen te gaan. Ik wil iedereen vragen om in deze tijd achter de club te blijven staan en we hopen eenieder snel weer te mogen ontvangen in het Jan Louwers Stadion!”