Wedstrijduitslagen 13 november

Het was een rustig weekend voor de academyteams van FC Eindhoven. Er kwamen slechts vier teams in actie. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je hier in deze wekelijks terugkerende rubriek waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

Ruime nederlaag voor FCE O12
Om kwart over 10 trapte de O12 van FC Eindhoven in eigen huis af tegen de O12 van ADO Den Haag. De ploeg uit de hoofdstad van Zuid-Holland was de betere partij en wist zevenmaal het net te vinden. De wedstrijd eindigde 0-7 in het voordeel van de uitploeg

FCE O14 speelt gelijk
Voor de O14 van FC Eindhoven stond een belangrijke wedstrijd op het programma tegen VVV-Venlo. Na acht wedstrijden gespeeld te hebben, stonden beide ploegen op zestien punten en bij een overwinning voor een van beide teams zou er zelfs een voorlopige eerste plek te verdienen zijn. Het was Eindhoven dat goed uit de startblokken kwam. Het was Edson Guimaraes die de thuisploeg op 1-0 schoot en niet veel later zette Ryan Meyer met zijn doelpunt de ruststand op het scorebord. Na rust waren de rollen omgedraaid en was het VVV met de grotere kansen. De uitploeg wist tweemaal het net te vinden en daardoor kwamen de teams weer in evenwicht. De ploegen verdeelde de punten, de wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel.

FCE O17 wint met ruime cijfers
Het was een gemakkelijke middag voor de O17 van FC Eindhoven op bezoek bij UNA. Justin Figaroa zorgde voor de openingstreffer aan de kant van Eindhoven op aangeven van Wail Essanousi. Op slag van rust werd het ook 0-2 voor de Eindhovenaren door een eigen doelpunt. Ook na rust drong de uitploeg aan, het was Wail met de 0-3 op aangeven van Forelle Mateus. Wail scoorde ook de 0-4 en Duc Gakpo zette met zijn doelpunt de eindstand op het scorebord. Het werd 0-5 in het voordeel van de Eindhovenaren.

FCE O18 verliest in Kerkrade
De O18 van FC Eindhoven ging afgelopen zaterdag op bezoek bij Roda JC in Kerkrade. Het was Kwint Erkelens die de uitploeg op 0-1 schoot. Niet veel later was het Joep van den Berk die vanaf elf meter het net wist te vinden. Roda JC reageerde echter met een snelle aansluitingstreffer en zo stond het tien minuten voor rust 1-2 voor de uitploeg. Jaron Dorenbosch schoot de uitploeg zelfs naar 1-3, maar nog voor rust maakte de thuisploeg 2-3. Na rust drong Roda JC meer aan en binnen het kwartier stond het 4-3 voor de ploeg uit Kerkrade. Joep van den Berk wist zijn ploeg nog wel naar 4-4 te schieten, maar dit bleek niet genoeg voor een punt. De thuisploeg vond nog tweemaal het net en zo eindigde de wedstrijd 6-4 in het voordeel van Roda JC.