Wedstrijduitslagen 16 oktober

Afgelopen weekend werd er weer fanatiek gevoetbald door onze academyteams. Hoe verging het deze ploegen? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we kijken naar de prestaties van onze academyteams.

Nederlaag FCE O12
Het was een moeilijke middag voor de O12 van FC Eindhoven op bezoek bij de leeftijdsgenoten van PSV. Op de herdgang was het de thuisploeg die het spel maakte en de grootste kansen kreeg. PSV wist zes keer het net te vinden en zo eindigde de wedstrijd in een 6-0 verlies voor FC Eindhoven O12.

Drie punten voor FCE O13
Om kwart over 10 trapte de O13 in eigen huis aan tegen Willem II. Het eerste doelpunt aan de kant van FC Eindhoven werd gemaakt door Kane Bodeutsch. Niet veel later lag de bal weer in het net, ditmaal was het een eigendoelpunt op aangeven van Mohammed Allahjabou. Dit bracht de stand naar 2-0 voor de eindhovenaren. Het was Dylano Noijen die de eindstand bepaalde met zijn doelpunt. Het werd 3-0 voor FC Eindhoven O13.

Overwinning voor FCE O15
Voor de O15 van FC Eindhoven stond zaterdagmiddag het programma met DHC O15 op het programma. In eigen huis werd er afgetrapt voor dit duel. Het was FC Eindhoven met het betere spel en daaruit volgden drie doelpunten. Hamza El Arnouki wist een keer het net te vinden en met twee doelpunten van Igor Sanders stond de eindstand op het scorebord. Het werd in eigen huis 3-0 voor FC Eindhoven O15

Alle punten voor FCE O16
Zaterdagochtend trapte de O16 van FC Eindhoven thuis af tegen Quick Boys. Het bleek een niet al te moeilijke ochtend te worden, aangezien FC Eindhoven heel de wedstrijd de bovenliggende ploeg was. De 1-0 werd gescoord door Evan Driessen. Niet veel later scoorde Milan van Grunsven de 2-0. Thije Vermeer bepaalde met zijn doelpunt de eindstand, het werd 3-0 in het voordeel van de Eindhovenaren. Er was echter een man of the match deze wedstrijd en dat was rechtsback Pim van de Meulengraaf. Qua lengte niet de grootste van het veld, maar wel qua passie en strijd.

FCE O17 neemt drie punten mee naar huis
Voor de O17 van Jan Vogels stond het duel met TOGB op het programma. Beide ploegen waren redelijk evenwichtig aan elkaar en zo werd er voor een lange tijd niet gescoord. In de 76e minuut was het Mac van Tilburg die scoorde aan de kant van FC Eindhoven. De wedstrijd eindigde in 0-1 voor de Eindhovenaren.

Wedstrijd FCE O18 is gestaakt
FC Eindhoven O18 ging afgelopen zaterdag op bezoek bij Go Ahead Eagles. Na nog geen 5 minuten gespeeld te hebben werd er door de Eagles een vreselijke tackle gemaakt op een speler van FC Eindhoven wat leed tot een rode kaart. De speler aan de kant van FC Eindhoven kon niet verder en moest naar het ziekenhuis. Er is besloten niet verder te voetballen.

FCE O21 pakt koppositie terug.
FC Eindhoven O21 speelde afgelopen zaterdag thuis tegen Koninklijke HFC. De Eindhovenaren waren de betere ploeg en domineerde het spel. De 1-0 werd gescoord door Joey van Casand. Daarna was het Mitchel van Rosmalen die de 2-0 binnenschoot. Voor rust werd het nog wel 2-1, maar al gauw viel ook de 3-1 door wederom een doelpunt door Mitchel. Na rust wist Dave de Meij ook nog het net te vinden en maakte Mitchel ook nog zijn hattrick compleet. FC Eindhoven zag concurrent Dordrecht verliezen en pakte zo de koppositie terug.

Telstar- FC Eindhoven