WEDSTRIJDUITSLAGEN 18 DECEMBER

Afgelopen zaterdag was de laatste speelronde van onze academyteams vóór de winterstop. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O12 wint duel
Afgelopen zaterdag ging de O12 van FC Eindhoven op bezoek in het naastgelegen dorp Valkenswaard. De ploeg uit Eindhoven wist uiteindelijk met 0-4 te winnen, dankzij vier verschillende doelpuntenmakers. Sam de Wert nam de 0-1 voor zijn rekening. Uit een penalty scoorde Sebastiaan Zwartkruis de 0-2. Jeavi Kusters scoorde een mooie vrije trap en Romijn Houben bepaalde met zijn doelpunt de einduitslag op 0-4.

FCE O13 wint nipt
De O13 van FC Eindhoven ging afgelopen zaterdag op bezoek bij Spartaan. De thuisploeg wist op een 1-0 voorsprong te komen, maar kon deze niet vasthouden. In de 60e minuut schoot Ravion Kortijn de 1-1 binnen op aangeven van Navy Lamey. Diezelfde Navy schoot zijn ploeg naar de overwinning met een fantastisch genomen strafschop in de haak van het doel. FC Eindhoven won met 1-2 van Spartaan.

FCE O14 Verliest in eigen huis
FC Eindhoven O14 speelde afgelopen zaterdag tegen de O14 van FC Den Bosch. Beide ploegen kregen kansen, maar het was de uitploeg die ze beter benutte. Uiteindelijk wist Den Bosch driemaal het net te vinden en zo verloor FC Eindhoven met 0-3.

FCE O15 pakt drie punten
Afgelopen zaterdag speelde de O15 van FC Eindhoven tegen JVOZ. De ploeg uit Eindhoven bleek al vrij snel de bovenliggende partij te zijn. Efe Arslan schoot zijn ploeg op 1-0. Igor Sanders nam de 2-0 voor zijn rekening. De 3-0 werd gescoord door Milan Hoek en Emiel Bancken bepaalde de uitslag op 4-0 voor FC Eindhoven.

FCE O16 speelt Derby
FC Eindhoven O16-Helmond Sport O16 was afgelopen weekend de derby. Beide ploegen kregen kansen, maar alleen Helmond Sport wist deze kansen te converteren in doelpunten. De ploeg uit Eindhoven moest tweemaal incasseren. Het eindigde 0-2 in het nadeel van FC Eindhoven.

FCE O17 verliest
Afgelopen zaterdag ging de O17 op bezoek bij FC Dordrecht. Het was de thuisploeg die het spel maakte en de grootste kansen had. Uiteindelijk wisten zij ook drie keer te scoren. FC Eindhoven kwam niet tot scoren en zo eindigde de wedstrijd in een 3-0 overwinning voor de thuisploeg

FCE O18 verliest oefenduel
Voor FC Eindhoven O18 stond een oefenduel met NEC op het programma. Om kwart voor drie werd er afgetrapt op sportpark de Goffert. Beide ploegen kregen wat kansen, maar alleen de thuisploeg wist te scoren. De wedstrijd eindigde in een 2-0 overwinning voor de thuisploeg.