Wedstrijduitslagen 2 oktober

Geen verlies voor FCE Academy

Afgelopen weekend kwamen alle academyteams weer in actie. Hoe verging het deze ploegen? Dat lees je in deze rubriek, waar er wekelijks wordt teruggekeken op de prestaties van onze gehele academy.

FCE O12 ook vriendschappelijk het sterkst
Afgelopen zaterdag stond er voor de O12 een vriendschappelijk duel op het programma tegen Soccer Academy Breda. In deze wedstrijd waren standaardsituaties doorslaggevend. De 1-0 werd gescoord door Jeavi Kusters uit een rebound van een vrije trap. Jeavi Kusters ging zelf achter de bal staan bij een volgende vrije trap en schoot op fraaie wijze de bal in de kruising. Een goal van Chinedu Okunde uit een corner besliste de wedstrijd in het voordeel van de Eindhovenaren. De wedstrijd eindigde in 3-0.

Enorme overwinning voor FCE O13
Voor FCE O13 was het wederom een succesvolle zaterdagochtend. In de thuiswedstrijd tegen JVOZ vielen maar liefst elf doelpunten. Met vier doelpunten en een assist was Navy Lamey de man van de wedstrijd. Ook Dylano Noijen en Ravion Kortijn waren op dreef, beide namen twee doelpunten voor hun rekening. Hier bleef het echter niet bij, dankzij doelpunten van Dean Huijbregts en Melvin Owusu en een goal van JVOZ stond er een score van 10-1 op het scorebord.

FCE O14 pakt drie punten
Afgelopen zaterdag stond het duel tussen Den Bosch O14 en FCE O14 op het programma. De Eindhovenaren waren veelal de bovenliggende ploeg. Doelpunten aan de kant van FCE vielen door Matthew van de Wouw, Krein Stekhuizen (2x), Ryan Meyer en Edson Guimaraes. Den Bosch wist ook twee keer het net te vinden. Zo eindigde de wedstrijd in 2-5 voor de ploeg uit Eindhoven.

Drie punten voor FCE O15
FCE O15 speelde afgelopen zaterdag in Leiden tegen UVS. Het was een doelpuntrijke wedstrijd, waarin de ploeg uit Leiden drie keer het net wisten te vinden. Dit bleek niet genoeg voor een overwinning, want FCE scoorde er zes. Zowel Marco Gabriels als Igor Sanders scoorde twee doelpunten. Thijs Muller en Hamza El Arnouki namen ook een doelpunt voor hun rekening. Zo eindigde de wedstrijd in 3-6.

FCE O16 verslaat concurrent
Na vier wedstrijden gespeeld te hebben stonden FCE O16 en DHC O16 op 7 punten. Beide teams waren gebrand om te winnen. Het bleek uiteindelijk een makkelijke wedstrijd voor de ploeg uit Eindhoven. Gedion Constancia, Evan Driessen, Milan van Grunsven en Ries Middelkoop waren de doelpuntenmakers aan de kant van FCE O16. De Wedstrijd eindigde in 0-4.

Gelijkspel voor FCE O17
Afgelopen zaterdag ontving FCE O17 de ploeg uit Vlissingen. Voor rust werd het 1-0 voor de Eindhovenaren door een doelpunt van Brent Nas. Na rust kwam JVOZ voor korte duur op gelijke hoogte, totdat Brent Nas FCE O17 weer op een 2-1 voorsprong schoot. Lang zag het ernaar uit dat dit de eindstand werd tot JVOZ in de extra tijd de gelijkmaker scoorde. Het werd 2-2 in Eindhoven.

FCE O18 pakt nipt een punt.
Om kwart over vier trapte de O18 van FCE thuis af tegen Excelsior Maassluis. Na ruim 20 minuten was het de uitploeg die op voorsprong kwam. De 0-1 score heeft ruim 70 minuten op het score bord gestaan, maar door een doelpunt van Jayden Bansradj in de 90+7e minuut eindigde de wedstrijd in een 1-1 gelijkspel.

FCE O21 speelt gelijk
Voor de O21 van FCE stond het duel met Telstar in Velsen-Zuid op het programma. FCE had de grotere kansen, maar het was Telstar dat in eigen stadion op voorsprong kwam. In de tweede helft kwam Eindhoven op gelijke hoogte door een doelpunt van Dave de Meij. De ploeg uit Eindhoven had kansen om de wedstrijd over de streep te trekken, maar een volgend doelpunt bleef uit. De wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel.