Wedstrijduitslagen 29 januari

Afgelopen zaterdag zijn onze academyteams weer in actie gekomen. Benieuwd hoe het deze ploegen is vergaan? Dat lees je in deze wekelijks terugkerende rubriek, waarin we terugkijken naar de resultaten van het afgelopen weekend.

FCE O13 wint uitduel
Afgelopen zaterdag speelde de O13 van FC Eindhoven tegen de O13 van De Graafschap. De ploeg uit Doetinchem wist op voorsprong te komen, maar het lukte ze niet om deze voorsprong vast te houden. Het was Navy Lamey die de Eindhovenaren op 1-1 schoot op aangeven van Sebastiaan Zwartkruis. Nog geen minuut later schoot Melvin Owusu de 1-2 binnen op aangeven van Romijn Houben. De eindstand werd bepaald door Dylano Noijen die scoorde uit een pass van Mohammed Allahjabou. De wedstrijd eindigde in een 1-3 stand in het voordeel van de Eindhovenaren.

FCE O15 verdeelt de punten
Afgelopen zaterdag ging de O15 van FC Eindhoven op bezoek bij de O15 van Spijkenisse. Beide ploegen kregen een aantal kansen, maar geen van beide wisten deze te verzilveren. 0-0 was de uitslag na het laatste fluitsignaal.

FCE O16 wint nipt
Voor de O16 van FC Eindhoven stond een lastige wedstrijd op het programma tegen de O16 van Fortuna Sittard. Om 13:00 uur werd er tussen beide ploegen afgetrapt. Het was FC Eindhoven met de grootste kansen en het enige doelpunt van de wedstrijd. 0-1 was de einduitslag in het voordeel van de Eindhovenaren.

FCE O17 speelt lichtstadderby
PSV O16 – FC Eindhoven O17 stond afgelopen zaterdag op het programma. Om 14:30 werd er op de Herdgang tussen beide ploegen afgetrapt. De thuisploeg maakte het spel en wist uiteindelijk ook tweemaal het net te vinden. De wedstrijd eindigde in een 2-0 overwinning voor PSV.

FCE O21 wint in Venlo
Afgelopen zaterdag ging de O21 van FC Eindhoven op bezoek bij de O21 van VVV-Venlo. FC Eindhoven begon sterker aan de wedstrijd en wist op slag van rust op een 0-1 te komen door een doelpunt van Dyon Dorenbosch. Een doelpunt van Kwint Erkelens bepaalde de einduitslag op 0-2 in het voordeel van de Eindhovenaren.