Wedstrijduitslagen

Na de 2-0 overwinning van FC Eindhoven op NAC, was het zaterdag de beurt aan verschillende jeugdteams om deze score te evenaren. In deze wekelijks terugkerende rubriek lees je alles over de prestaties van onze academyteams.

Nederlaag voor O12
FC Eindhoven O12 trapte om kwart over tien thuis af tegen de O13 van MVV. De eén jaar oudere spelers van MVV waren de bovenliggende partij. Het enige doelpunt aan de kant van de Eindhovenaren kwam van Romijn Houben, de wedstrijd eindigde in een 1-7 verlies.

Tweede overwinning voor O13
FC Eindhoven O13 heeft afgelopen zaterdag goede zaken gedaan door met 1-3 te winnen bij concurrent Roda JC. Na een evenwichtige eerste helft stond de brilscore op het scorebord. In de tweede helft waren het de mannen van de O13 die de boventoon voerde, na twee doelpunten van Rayaan El Kordi en een doelpunt van Kane Bodeutsch eindigde de wedstrijd in 1-3.

Ruime overwinning voor O14
Ook de O14 van FC Eindhoven speelde afgelopen zaterdag tegen MVV. De O14 kwam goed uit de startblokken en binnen 10 minuten stond het al 2-0 door doelpunten van Edson Guimaraes en Krein Stekhuizen. Na de rust werd de score uitgebouwd naar 5-0. Edson vond wederom het net, net als Mervy Mangani wie ook twee doelpunten voor zijn rekening nam.

Drie punten voor de O15
De O15 van FC Eindhoven speelde haar vierde competitiewedstrijd tegen DSO uit Zoetermeer. Erg spannend werd het niet. De O15 was de betere ploeg en dankzij twee doelpunten van zowel Thijs Muller als Milan Hoek en een doelpunt van Igor Sanders werd het 5-0 in het Jan Louwers Stadion.

O16 wint spannende wedstrijd
De wedstrijd tussen de O16 en Alexandria’66 ging over en weer. Het was FC Eindhoven O16 dat door een doelpunt van Evan Driessen op 1-0 kwam, maar nog voor rust werd het 1-1. Na rust was het Alexandria’66 dat op voorsprong kwam in Eindhoven. De ploeg uit Rotterdam trok echter niet aan het langste eind, dankzij doelpunten van Aran Kochar en Evan Driessen werd de wedstrijd beslist in het voordeel van de O16 en bleven de drie punten in Eindhoven. 3-2 was de einduitslag.

Pech voor de O17
FC Eindhoven O17 ging afgelopen zaterdag op bezoek bij Alexandria’66 in Rotterdam. Dankzij een doelpunt van Jayden Wijnhof kwamen de Blauw-Witten op een 0-1 voorsprong. Dit leek voor een lange tijd ook de einduitslag te worden, maar in de 93e minuut kwam de thuisploeg op gelijke hoogte. Een domper voor de O17, de wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel.

O18 verliest derby tegen Den Bosch
Het was een lastige middag voor de spelers van de O18 in Den Bosch. Al voor rust opende de thuisploeg de score uit een penalty. Na rust slaagde Eindhoven er niet meer in om te scoren, Den Bosch scoorde wel nog tweemaal. De wedstrijd eindigde in een 3-0 verlies partij voor FC Eindhoven O18.

O21 wint topper tegen Cambuur
Om kwart over vier werd er afgetrapt in het Jan Louwers Stadion tussen FC Eindhoven O21 en Cambuur O21. Voor rust was het Cambuur die de kansen benutte en zo op een 0-2 voorsprong kwam. Na rust was het Eindhoven dat scherper uit de kleedkamer kwam. Binnen 5 minuten was het Dave de Meij die de 1-2 binnenschoot. Nog geen 5 minuten later stond de 2-2 op het scorebord door een doelpunt van Mitchel van Rosmalen. De wedstrijd werd beslist door een penalty in de laatste minuut van de reguliere speeltijd. Jordy Huybers zag de keeper vroeg vertrekken naar de rechteronderhoek en schoof de bal links binnen, zo eindigde de wedstrijd in een 3-2 overwinning voor de ploeg uit Eindhoven.