Willy Schmidt (93) overleden

Oud-speler en erelid Willy Schmidt is op 93 jarige leeftijd overleden.

Willy maakte in de jaren vijftig deel uit van het legendarische elftal van EVV Eindhoven. EVV Eindhoven werd in deze periode drie keer op rij afdelingskampioen. In het seizoen 1953-1954 behaalde het elftal de Landstitel door op 27 juni 1954 met 3-1 te winnen van DOS uit Utrecht.

Willy Schmidt hield als linksbuiten niet van een vast omlijnd spelsysteem, waarin hij gebonden was aan bepaalde taken. Liever zwierf hij rond over het veld, gedreven door zijn instinct en creativiteit. Schmidt was de uitvinder van de schaarbeweging.

Willy speelde in de seizoenen 1951/52 tot en met 1955/56 bij EVV Eindhoven. Hij speelde in totaal 160 wedstrijden en scoorde daarin 54 doelpunten.

Op 21 maart 2012 werd Willy Schmidt voor zijn verdiensten benoemd tot erelid in goud.

Wij wensen de familie van Willy Schmidt heel veel sterkte toe.