Zaalvoetballers FC Eindhoven stunten met winst bij koploper

Mouhcine Zerouali man of the match

Bron: Eindhovens Dagblad

De zaalvoetballers van FC Eindhoven zijn het jaar uitstekend geëindigd. Bij koploper ASV Lebo werd nipt met 3-4 gewonnen. Daar zag het aanvankelijk niet naar uit. De Eindhovenaren keken in de beginfase al snel tegen een 1-0 achterstand aan.
Uiteindelijk won de ploeg van coach Jan Vogels overtuigend en liet na een grotere score neer te zetten. Binnen vier minuten zette Jordany Martinus beide partijen op gelijke hoogte, 1-1. Vijf minuten voor rust nam de thuisploeg opnieuw een voorsprong. Ditmaal trok Björn Bastiaans binnen de kortste keren de stand naar 2-2.

Na de pauze kwam ASV Lebo snel op 3-2. Toen brak de sterkste periode van de bezoekers aan. Via doelpunten van aanvoerder Oualid Saadouni en Bilal Achenteh werd de achterstand omgebogen in een 3-4 voorsprong. In de slotfase beleefde FCE nog enkele bange momenten, maar de winst werd over de streep getrokken.

De 14-2 winst van vorige week tegen hekkensluiter White Stones werd daarmee een goed vervolg gegeven en daarmee een mindere periode van vijf punten uit vier duels definitief achtergelaten.

Volgende duel

De eerstvolgende wedstrijd van FC Eindhoven wordt op zaterdag 11 januari gespeeld. Dan komen de blauwwitten weer tegen ASV Lebo in het strijdperk. In sporthal Genderbeemd (aanvang 18.30 uur) is dan de halve finale van de KNVB beker de inzet. Een week later begint op 17 januari de competitie weer met een thuisduel tegen Feyenoord Futsal.